fbpx
parallax background

Tippek – Hogyan növeljem weboldalam látogatottságát? (Keresőoptimalizálás (SEO), Keresőmarketing (SEM), Tartalom Marketing)

A mai blogbejegyzésünkben arról lesz szó, hogy hogyan lehet optimalizálni vállalkozása weboldalát, hogy több látogatót érjen el.

 

Mitől függ a weboldal látogatottság?

Sok tényező járul hozzá, de amik mindenképp a legfontosabbak közé tartoznak, az az organikus elérés, a fizetett hirdetés és a social media tevékenység.

 

  1. Hogyan javítsad weboldalad organikus elérését?

– On-Page keresőoptimalizálás (SEO) tippek

 

Blog készítés

 

Azzal, hogy blogot készítesz, azzal segítesz a keresőrobotoknak pontosabban kategorizálni a tartalmad. A másik nagy előnye, hogy a célközönségedet érintő témákról történő blogolás növeli annak esélyét, hogy megtalálnak téged. Minél több releváns, hasznos és minőségi cikket írsz, annál több találatra/témára fogsz megjelenni. Fontos, hogy figyelj arra, hogy milyen címet adsz és hogy milyen metaleírást. A cím az elsődleges osztályozási szempont, ami alapján megjeleníti a bejegyzésed google-ön. A címben szereplő kulcsszavaknak szerepelnie kell a metaleírásban is, hogy könnyebben azonosítsanak a keresőrobotok.

Gondolkozz el rajta, hogy a sales funnel, mely kategóriáira akarsz blogot írni.

Tegyük fel, hogy a célközönséged azt a részét szeretnéd megfogni a blogoddal, akik már gondolkoznak a vásárláson. Nekik írhatsz pl. Egy olyan cikket, hogy „10 ok amiért érdemes vegánná válni.” Az úgynevezett „keyword intent” itt egyértelmű. Olyan keresnek így, akik gondolkoznak rajta és te őket szólítod meg és vonzod weboldaladra és csak rajtad múlik, hogy képes leszel e tovább húzni őket a sales funnel-ben és konvertálásra bírni őket.

 

Ne ez legyen.jpg!

Sokan nem tudják, de a keresőrobotok nem fogják látni a képeid, mivel ők csak a HTML kódokat látják. Ezért fontos, hogy a mielőtt feltöltöd a képeid, releváns nevet adj nekik, hiszen ez alapján is tudod javítani az organikus elérésed, mert pontosabb képet adsz vállalkozásodról. Tehát ha zöldségeket árulsz és felteszel egy képet egy répáról, akkor ne az legyen a kép címe, hogy „ezt tedd fel.jpg” hanem „zöldség-gyümölcs-kereskededés-répa.jpg.” A látogatóid nem fogják látni viszont a robotok igen és ez a fontos.

 

Felejtsd el a ctrl+c ctrl+v-t!

Ha termékportfóliódhoz töltesz fel képeket akkor érdemes hozzátenni egy leírást. Viszont, ha te cipőket árulsz, valószínűleg több 100-an árulják ugyanazt a cipőt típust. Amikor a keresőrobotok próbálják eldönteni, hogy a több 100 ugyanolyan találat közül melyiket jelenítsék meg a keresőnek, nem fognak tudni különbséget tenni, ha Te is kimásoltad a termékleírásod és még a kép is ugyan az. Hátra fog sorolni és az eredetiséget tartalmazó tartalmat fogja előre tenni. Tehát, készíts saját leírásokat a termékekhez!

 

Google Search Console

Használd a Google Search Console-t, hogy rálátásod legyen, hogy milyen kulcsszavakon keresztül jutnak el hozzád az emberek. Így tisztába kerülhetsz azzal, hogy célközönséged milyen kulcsszavak alapján talált weboldaladra és elkezdhetsz content-et építeni eköré. Így pontosabban megismerheted látogatóid viselkedését, s így könyebben tudsz keresőoptimalizálás stratégiát építeni.

 

Fordítsd extra figyelmet ezekre!

Fejlécek, címek, metalírások, oldalon lévőszöveg.

 

Ne keverd a nyelveket a weboldaladon!

 Fontos, hogy ne keverd túlságosan a nyelveket a weboldaladon, mert az összezavarja a keresőrobotokat. Nem fogják tudni eldönteni, hogy milyen nyelvű a weboldalad és ezért nem jó keresési találatokra fogsz megjelenni.

 

A méret a lényeg!

 A digitális marketing világában ez azt jelenti, hogy ne tölts fel a weboldaladra túl nagy felbontású képeket oda, ahova nem muszáj. Az algoritmus a weboldal rangsorolásnál figyelembe veszi a betöltési sebességet, ezért érdemes erre is figyelni.

 

Reszponzivitás

Az internetet telefonon keresztül használók aránya mondani se kell, hogy napról napra növekszik. Ezért nagyon fontos, hogy weboldalad mobil barát legyen, azaz reszponzív.

Miért? Ha a weboldalad nincs telefonra optimalizálva, akkor garantáltan nagy lesz a visszapattanási arány már a belépést követően. Ha valaki beléd az oldaladra, majd azonnal elnavigál azt az algoritmus bünteti, ugyanis feltehetően nem vagy felhasználó barát és hátrébb tesz a rangsorban. Tehát a reszponzív weboldal készítés elengedhetetlen.

 

  1. Fizetett hirdetések (GOOGLE)

 Weboldalad elérését javíthatod úgyis, hogy fizetsz érte.

A keresőmarketing (SEM) része az úgynevezett PPC hirdetések, amelyeknek az a lényege, hogy beállítasz egy napi maximum bid-et, hogy mennyit vagy hajlandó egy nap egy kattintásért elkölteni és elindítod a kampányt.

Az, hogy mennyibe kerül egy kattintás az függ az iparágadtól, és hogy mennyire nagy a tömörülés ezekre a kulcsszavakra. Nem csak te reklámozol arra, hogy „sport cipő”, hanem valószínűleg eléggé sokan.

A PPC hirdetéssel, ha google-ön csinálod, az első helyért versenyzel, ami bizony igencsak drága lehet, ha bidding war-ba kezdesz. Nézz utána, hogy az általad kiválasztott kulcsszavak, amikre a keresés során megakarsz jelenteni valóban megérik-e a pénzt?

A kulcsszókutatásnak az a lényege, hogy utánanézel, hogy adott kulcsszóra milyen gyakran keresnek rá az emberek, mennyire van „túlhasználva” más vállalkozások által. Minél inkább magasabb a difficulty score annál nehezebben fogsz rá megjelenni, mert ez azt jelenti, hogy nagy a verseny erre a kulcsszóra történő megjelenésnél.

 

  1. Social media

 A közösségi média által kínált platformok tökéletesek a brand image építésére (branding), az ügyfelekkel való kapcsolattartásra, és a folyamatos kontakt fenntartására. Felépítheted követőbázisodat releváns kontent gyártásával, amivel olyanokat fogsz meg, akiknek szintén lényeges az, ami Neked is.

Ezen felül meglévő/visszajáró ügyfeleidet is mind egyhelyen tudod tartani, hogy könnyen elérd őket az újdonságokkal vagy megkönnyítheted számukra, hogy időpontot foglaljanak. A social média alkalmas arra, hogy forgalmat generálj a weboldaladnak és könnyű rajta keresztül ingyenesen értesíteni ügyfeleid új eseményekről. Természetesen ezen a ponton meg kell említeni, hogy az email marketinget sem szabad elfelejteni használni, hiszen az is jó lehet ezen célra. Itt visszacsatolunk kicsit a blog részhez, ugyanis azon keresztül lehet relatíve könnyen elköteleződést és email listát létrehozni.

A social media jelenlét nagyon fontos, de még fontosabb, hogy tudd, hogy melyik a te platformod és hogy mik a céljaid. Erről bővebben ebben a blogunkban olvashatsz:

10 tartalommarketing tipp

Social media kampányok eredményeinek kielemzésével továbbá szűkítheted a célközönséged adott termékekre és rengeteget hasznos infóhoz juthatsz, hogy mi működik és mi nem. Így pontosabb hirdetéseket létrehozva később. Szintén fontos kiemelni, hogy közösségi médián is lehet reklámozni könnyen és olcsón. Abban tér el a Google reklámoktól, hogy a közönségedet, akiknek feldobja érdeklődési kör alapján határozza meg.

Tehát érdemes létrehozni egy buyer persona-t, mielőtt elstartolsz egy közösségi média kampányt, hogy pontosabb eredményeket kapj.

Nem kell megijedni, ha az első ilyen kampányod nem a megfelelő eredményeket hozza, hiszen nincs elvesztegetett kampány. Igaz pénzt égetsz vele, de mindig hasznos információkat lehet kinyerni a célközönségről. Valószínűleg a harmadik már kampány már jóval pontosabb lesz mint az első.