fbpx
parallax background

10 tipp a sikeres weboldal készítéshez

Blog készítés

Azzal, hogy blogot készítesz, azzal segítesz a keresőrobotoknak pontosabban kategorizálni a tartalmad. A másik nagy előnye, hogy a célközönségedet érintő témákról történő blogolás növeli annak esélyét, hogy megtalálnak téged. Minél több releváns, hasznos és minőségi cikket írsz, annál több találatra/témára fogsz megjelenni. Fontos, hogy figyelj arra, hogy milyen címet adsz és hogy milyen metaleírást. A cím az elsődleges osztályozási szempont, ami alapján megjeleníti a bejegyzésed google-ön. A címben szereplő kulcsszavaknak szerepelnie kell a metaleírásban is, hogy könnyebben azonosítsanak a keresőrobotok.

Gondolkozz el rajta, hogy a sales funnel, mely kategóriáira akarsz blogot írni.

Tegyük fel, hogy a célközönséged azt a részét szeretnéd megfogni a blogoddal, akik már gondolkoznak a vásárláson. Nekik írhatsz pl. Egy olyan cikket, hogy „10 ok amiért érdemes vegánná válni.” Az úgynevezett „keyword intent” itt egyértelmű. Olyan keresnek így, akik gondolkoznak rajta és te őket szólítod meg és vonzod weboldaladra és csak rajtad múlik, hogy képes leszel e tovább húzni őket a sales funnel-ben és konvertálásra bírni őket.

 

Ne ez legyen.jpg!

Sokan nem tudják, de a keresőrobotok nem fogják látni a képeid, mivel ők csak a HTML kódokat látják. Ezért fontos, hogy a mielőtt feltöltöd a képeid, releváns nevet adj nekik, hiszen ez alapján is tudod javítani az organikus elérésed, mert pontosabb képet adsz vállalkozásodról. Tehát ha zöldségeket árulsz és felteszel egy képet egy répáról, akkor ne az legyen a kép címe, hogy „ezt tedd fel.jpg” hanem „zöldség-gyümölcs-kereskededés-répa.jpg.” A látogatóid nem fogják látni viszont a robotok igen és ez a fontos.

 

Felejtsd el a ctrl+c ctrl+v-t!

Ha termékportfóliódhoz töltesz fel képeket akkor érdemes hozzátenni egy leírást. Viszont, ha te cipőket árulsz, valószínűleg több 100-an árulják ugyanazt a cipőt típust. Amikor a keresőrobotok próbálják eldönteni, hogy a több 100 ugyanolyan találat közül melyiket jelenítsék meg a keresőnek, nem fognak tudni különbséget tenni, ha Te is kimásoltad a termékleírásod és még a kép is ugyan az. Hátra fog sorolni és az eredetiséget tartalmazó tartalmat fogja előre tenni. Tehát, készíts saját leírásokat a termékekhez!

 

Google Search Console

Használd a Google Search Console-t, hogy rálátásod legyen, hogy milyen kulcsszavakon keresztül jutnak el hozzád az emberek. Így tisztába kerülhetsz azzal, hogy célközönséged milyen kulcsszavak alapján talált weboldaladra és elkezdhetsz content-et építeni eköré. Így pontosabban megismerheted látogatóid viselkedését, s így könyebben tudsz keresőoptimalizálás stratégiát építeni.

 

Fordítsd extra figyelmet ezekre!

Fejlécek, címek, metalírások, oldalon lévőszöveg.

 

Ne keverd a nyelveket a weboldaladon!

Fontos, hogy ne keverd túlságosan a nyelveket a weboldaladon, mert az összezavarja a keresőrobotokat. Nem fogják tudni eldönteni, hogy milyen nyelvű a weboldalad és ezért nem jó keresési találatokra fogsz megjelenni.

 

A méret a lényeg!

A digitális marketing világában ez azt jelenti, hogy ne tölts fel a weboldaladra túl nagy felbontású képeket oda, ahova nem muszáj. Az algoritmus a weboldal rangsorolásnál figyelembe veszi a betöltési sebességet, ezért érdemes erre is figyelni.

 

Reszponzivitás

Az internetet telefonon keresztül használók aránya mondani se kell, hogy napról napra növekszik. Ezért nagyon fontos, hogy weboldalad mobil barát legyen, azaz reszponzív.

Miért? Ha a weboldalad nincs telefonra optimalizálva, akkor garantáltan nagy lesz a visszapattanási arány már a belépést követően. Ha valaki beléd az oldaladra, majd azonnal elnavigál azt az algoritmus bünteti, ugyanis feltehetően nem vagy felhasználó barát és hátrébb tesz a rangsorban. Tehát a reszponzív weboldal készítés elengedhetetlen.

 

Linkek

Nem, most kivételesen nem a backlinkekről lesz szó, hanem arról, hogy ha blogot írsz, akkor helyezz el bennük releváns linkeket. Pl. Ha szeretnél egy weboldalt készíteni, de az időd túl drága, akkor mi elkészítünk neked egy profi WordPress weboldalt piaci árhoz képest olcsón. 15 évnyi tapasztalatunk van weboldal készítésben, ha igazán minőségit akarsz, akkor válassz minket. További infóért látogassatok el ide : https://www.mtt.hu/weboldal-keszites/

Na pont így.

 

Elemezd versenytársaid és saját magad is

Nézz utána, hogy versenytársaid, mely kulcsszavakra kapják a legtöbb találatot és annak is, hogy a te weboldalad mire. Ez azért hasznos, mert így rálátásod lesz arra, hogy valóban azt a közönséget vonzza-e be a weboldalad, aki szeretnél. Ha nem, akkor ideje változtatni.