fbpx
parallax background

Hogyan javítsam weboldalam organikus elérését?

Ebben a blog bejegyzésünkben arról lesz szó, hogy hogyan lehet megoldani azt a gyakori problémát, amikor weboldalunk mintha „nem lenne megtalálható”.

Mit értünk ez alatt?

Rengeteg programmal lehet monitorozni, hogy hogyan teljesít weboldalunk. Sőt vannak olyan weboldal alapú szolgáltatások, mint a Shopify, WordPress vagy a Wix, amelyekben a forgalommonitorozás beépített.

Az egyik legismertebb weboldal adatelemző tool a Google Analytics. Ebben a vásárlói viselkedéstől kezdve egészen a forgalmi adatokig minden nyomon követhető. Ezek alapján kifejezetten könnyen és hatékonyan lehet fejleszteni weboldalunk kialakítását, hogy növeljük a konverziós rátánkat.

Amikor a forgalmi adatokat nézzük, és azt látjuk, hogy minden erőfeszítésünk ellenére hónapról hónapra csökken, weboldalunk látogatószáma vagy éppen stagnál, akkor érdemes kicsit beleásni magunkat az organikus elérés ingoványos területeibe.

Na de mi is az az organikus elérés?

Az organikus elérés egy mérőszám, amely azt mutatja meg, hogy hány egyedi profilhoz jutott el a tartalmad. Fontos, hogy ebbe nem tartozik bele a PPC hirdetésekből jövő forgalom, hiszen ahogy a nevük is elárulja az egyik organikus, míg a másik fizetett.

Hogyan tudod javítani a weboldalad organikus elérését?

Ha weboldal elérésről beszélünk, akkor fontos tisztában lennünk a Google algoritmus egy-két alapelvével. Tehát mi a célja az algoritmusnak? Az, hogy a keresőt/vásárlót a lehető leggyorsabban eljutassa A-ból B-be. Ebből levonhatjuk azt a következtetést, hogy az algoritmus számára kifejezetten fontos a minél jobb felhasználó élmény biztosítása. Vegyünk egy példát. Ha pl. a Google analytics-ben azt látod, hogy belépnek a weboldaladra, de 85% egyből visszafordul, akkor biztos lehetsz benne, hogy az algoritmus ezt büntetni fogja. Azzal, hogy hátrébb sorolja a weboldalad a Google kereső oldalain. Miért? Mert valószínűleg nem felhasználó barát az oldalad, így nem fogja azt mutatni a keresőknek.

Rengeteg oka lehet, hogy miért romlik az organikus elérésed.

Vegyünk még egy példát. Megint abból indulunk ki, hogy az algoritmus azt szereti, ha az oldalad a lehető legjobb élményt biztosítja. Ez most azt jelenti, hogy fontos, hogy a weboldalad megbízhatósági szintje magas legyen, hiszen ha az, akkor a Google algoritmusa úgy érzékeli, hogy ezen a weboldalon jó eséllyel tovább maradnak a felhasználók, nagyobb eséllyel konvertálnak. Hogyan tudod növelni a megbízhatósági szintet? Egyáltalán mi az, hogy megbízható az oldalad?

Ez azt jelenti, hogy pl. hivatkozik rá egy másik oldal, aminek szintén magas a megbízhatósági szintje. Ezt hívják backlink-nek. Magyarul: Ha van egy fő weboldalad és megjeleníted az oldalad domain nevét más weboldalakon, amelyek magas forgalomszámmal rendelkező megbízható és elismert weboldalak, akkor létrehozol egy erős és jó minőségű backlinket.

A Google kereső robotjai folyamatosan pásztázzák a weboldalakat és az azokon található linkeken keresztül közlekednek és ellenőriznek. Tehát, ha van a weboldaladon egy link, ami nem működik, akkor az algoritmus ismét haszontalannak fogja találni a tartalmad és megint hátra fog sorolni. Viszont, ha megtalálja a weboldalad domain nevét pl a neves Cylex weboldalán, akkor biztos lehetsz benne, hogy egyre inkább feljebb fog tolni a Google kereső találatai között.

Zárásként pedig kicsit beszéljünk a SEO-ról, hiszen nem mehetünk el a téma mellett anélkül, hogy ne említsük meg.

A backlink készítés is egyébként egy off-page SEO eszköz, azaz off page Search Enginge Optimazition. On-page SEO, az, ha a weboldalunk szöveges tartalmát optimalizáljuk és minél inkább releváns tartalommal töltjük meg a szolgáltatás/termékünk relációjában. Hogy egyszerűbben megértsük, ismét egy példát fogok hozni. Tegyük fel, hogy van szolgáltatást áruló weboldalad, de pusztán a termékbemutató, illetve az egyéb aloldalak nem SEO-zák be megfelelően az oldalad. Tehát az algoritmusnak nem szolgáltat elegendő információt, hogy mivel is foglalkozol. Ezért nyitsz egy blogot, amit a szolgáltatásoddal kapcsolatos releváns cikkekkel és kulcsszavakkal töltesz meg a pontosabb dekódolás érdekében. Ezzel két legyet ütsz egy csapásra. Egyrészt SEO-zod a weboldalad, másrészről pedig, ha abban a témában érdeklődik valaki, amiről készítettél egy blog bejegyzést, akkor máris forgalmat generáltál a weboldaladnak.

Természetesen rengeteg módszer létezik, arra, hogy növeljük az organikus elérésünket, most megismerhettetek néhányat.

További hasznos digitális marketinggel kapcsolatos tartalmakért iratkozzatok fel a hírlevelünkre.

Hozz létre 31 erős backlinket és optimalizáld weboldalad organikus elérését: https://www.mtt.hu/ao-univerzum/