fbpx
parallax background

10 tartalommarketing tipp

10 tartalomarketing tipp, hogy optimalizáld vállalkozásod marketing stratégiáját!

 

1. SMART célok kitűzése

Mik azok a SMART célok? Ezek tulajdonképpen mérföldkövek, amelyek (S)specifikusak, (M)mérhetőek, (A)elérhetőek, (R)relevánsak, (T)időhöz kötöttetek.

Ilyen cél például az, hogy december hónapban 10.000 elérését szeretnék generálni az instagram fiókomnak. Ezen célok kitűzése egy vállalkozás életében kifejezetten fontosak, hiszen ez alapján könnyebben tudod mérni teljesítményed és valószínűbb, hogy képes leszel megvalósítani ezen mini projektjeidet, hiszen jól definiáltad azt és tudod, mire kell hozzá fókuszálnod.

 

2. Ingyenes tartalom

Nem győzöm eleget hangsúlyozni, hogy mennyire fontos az ingyenes tartalom/termékek szolgáltatása, ha kredibilátást szeretnél növelni. Többféleképpen tekinthetünk az ingyenes anyagokra és sokfajta felhasználási technikák vannak, attól függően, hogy mi az, amit el szeretnél vele érni. Ebből fogunk most megnézni néhányat.

Tegyük fel, hogy miután kielemezted a webshopod teljesítményét, azt látod, hogy sokan visszafordulnak a fizetés előtt közvetlen. Ennek sokszor az az oka, hogy drágának találják a szállítást. Itt ebben az esetben érdemes feltüntetni a kicsekkolásnál, hogy ingyenes a kiszállítás és garantáltan javulni fog a konverziós rátád. Az, hogy ezután valóban ingyenessé teszed, vagy belekalkulálod az árba a kiszállítást az már csak a business policy-n és az lelkiismereteden múlik. De a lényeg az, hogy ahhoz, hogy végig tudj vezetni sikeresen egy vásárlót a vásárlási folyamaton, a kockázatos helyeken tovább tudod őket lökni ingyenes termékekkel vagy szolgáltatással.

A második példánkban vegyük alapul, hogy e-mail marketinghez szeretnél egy felhasználói adatbázist összegyűjteni. Ez nem olyan egyszerű hiszen GDPR okokból kifolyólag nem vásárolhatsz meg 3000 e-mail címet, hogy aztán bombázzad a promóciós tartalommal vagy oktató tananyagaiddal. Ehhez kell a vásárlói consent. Ismét egy rizikós ponton vagyunk, ahol adnod kell, hogy kapj. Ahhoz, hogy feliratkozókat szerezz, szükséged lesz egy magas értékajánlatra. Az, hogy mi ez az értékajánlat ismét attól függ, hogy ki a célközönséged. Az egyszerűség kedvéért maradjunk annál, hogy digitiális marketing szolgáltatásokat árulsz. A célközönséged egy része, így egészen biztosan olyan emberekből fog állni, akik érdeklődnek a téma iránt. Ajánlj nekik egy ingyenes e-book-ot vagy ingyenes havi online marketing tippeket. Ahhoz, hogy megkapják feliratkoznak és máris rendelkezelni fogsz a consent-tel, hogy küldj nekik oktatóanyagokat. Ezen felül pedig minél több feliratkozód van, annál pontosabb következtetéseket tudsz levonni a következő kampányod beállításaihoz.

Ingyenes anyagok kifejezetten jó eszközök arra, hogy bizalmat és kapcsolatot építs az ügyfeleiddel. Hosszú és rövid távú célok elérésében mindenképpen kötelező beépíteni a marketing stratégiádba.

 

3. Linképítés

Már nem is tudom, hogy hányadik blogban kerül szóba a link építés, de nem véletlenül. Muszáj, hogy koncentrálj az off-page SEO-ra és erős megbízható külső linkeket hozz létre. Ezt teheted úgy, hogy azonos témájú weboldalakra (vendégblogolás) írsz egy blogot és kapsz cserébe onnan a Te weboldaladra mutató linket, vagy igyekszel minél több cégeskereső weboldalon jelen lenni.  Ezekkel új olvasókat érhetsz és még a Google algoritmusa is nagyra értékeli, így nyomva előre weboldalad az organikus találatok között. Ha komolyabban érdekel az organikus elérésed megjavítása és a jelenléted maximalizálása, illetve az, hogy fizetett hirdetés nélkül lehess hosszútávon a Google első oldalán, akkor ezt a termékünket neked találták ki! https://www.mtt.hu/ao-univerzum/

További részletekért olvassátok el a Yext-es blogunkat ahol részletesen kifejtjük mit kaptok pontosan.

Fontos! Ne kövessed el azt a hibát, hogy megvásárolsz több ezer olcsó külső linket mert arra a Google már nagygon ki van hegyezve és csak hátrébb fog miattuk sorolni.

 

4. Válaszd ki a fő social media platformod!

Ha egyedül végzed a marketing tevékenységet, akkor bizony muszáj valahova fókuszt helyezned. Mivel nincs 48 óra egy napban, ezért az értékes idődet és energiáidat, olyan platformra vagy platformokra kell koncentrálnod, ahol a legjobb megtérülést kapod. Ehhez tudnod kell ismét, hogy a célközönségedet hol tudod a legjobban elérni. Ha életmód, egészség, divat téren mozogsz, akkor nagyon fontos a vizuális élmény megteremtése, amelyre a legjobb választás az Instagram vagy akár a pinterest.

Tudnod kell, hogy mely korosztályt célzod és hogy az adott platformon milyen arányban képviseltetik magukat. Ha digitális marketingben utazol, akkor jó megoldás, ha a Facebook-ra helyezed a fókuszt és Instagrammon pedig oktató tartalmakat készítesz. Ezek időigényes dolgok ezért nagyon fontos, hogy jól válasszad meg, hogy mely platformok lesznek a befutók.

 

5. Statisztika, Statisztika, Statisztika

Ahhoz, hogy bármi esélyed legyen a piacon az életben maradásra, sajnos/nem sajnos muszáj lesz legalább minimálisan monitorozni az iparágad alakulását, vásárlói viselkedésben történő változásokat illetve kénytelen leszel piackutatásokat végezni termékfejlesztés céljából stbstb. Nem kell megijedni! Hálistennek az információs társadalom korát éljünk, így rengeteg elemzés áll rendelkezésünkre, ha tudjuk mit akarunk keresni. Érdekel, hogy Magyarországon mely social media platformok dübörögnek a leginkább? Irány a statista.com és azonnal gyönyörű, egyszerű és érthető grafikonok állnak rendelkezésedre.  A mai világban majdhogynem minden elérhető és megtalálható, ha nem sajnálod rá az időt és az energiát.

 

6. Ahhoz, hogy jobb válaszokat kapj, jobb kérdéseket kell feltenned!

Amikor először hallottam ezt a kifejezést nem tudtam teljesen értelmezni, hogy mire is gondoltak itt pontosan.

Aztán a márciusi karantén alatt a kezembe akadt Elon Musk életrajzi könyve és ott ismét szembe jött velem ez a mondat: „Rájöttem, hogy ahhoz, hogy jobb válaszokat kapjak, jobb kérdéseket kellett feltennem.” Ekkor értettem meg, hogy az igazán sikeres emberek azért sikeresek, mert más a megközelítésük.

Minél pontosabb és jobb kérdéseket tudsz feltenni adott problémával kapcsolatban, annál pontosabb válaszokat fogsz kapni és így a problémára nyújtott végső megoldásod is pontosabb lesz.

Ez egy sok mindenre ráhúzható hipotézis, de mindenképp egy nagyon hasznos alapvetés akkor is, ha marketing stratégiát dolgozol ki.

 

7. Márkaépítés (Branding)

Nem elég létrehoznod egy vállalkozást és elvárni, hogy majd működni is fog csak azért, mert készen van és vagyonokat ölsz Facebook és Instagram hirdetésekre. Nem elég PPC-re költeni a pénzt. Ez önmagában hozhat vásárlást, de meg sem közelíti azt a teljesítményt, amit valójában elérhetsz akkor, ha megfelelő hangsúlyt fektetsz a márkastratégia létrehozására és precíz kidolgozására.

A branding kiemelkedően fontos szerepet játszik az online értékesítésben, hiszen ez különböztet meg Téged a versenytársaidtól, ez a vállalkozásod lelke. A brand építés természetesen nem egy overnight folyamat, nem tudod elkészíteni egyik pillanatról a másikra. De eltudod kezdeni.

Na de hol kezdjed?

Mondjuk a mission/vision/values statement-eddel. Ez egy tökéletes kiindulási pont, hogy kitaláljad mi az, ami a márkád missziója, mi a grand viziója és mik azok az irányelvek/értékek, amikben a márkád hisz. Ha ezekkel tisztában vagy, akkor a későbbi pr és marketing kommunikációd lesz az, amin keresztül ezeket folyamatosan tudod közölni és fejleszteni. Ha az értékek, amiben hisz a vállalkozásod az, hogy zero waste policy-t folytattok (ZWP), akkor kiállhatsz olyan ügyek mellett nyilvánosan, amik ezt érintik, vagy pedig a gyártási folyamatban jeleníted ezt meg. Tehát nem kezdesz gyártani amíg nincs fix 50 megrendelésed a webshopodban. Ez egy nagyon modern és környezetbarát irány, ami biztosan tetszeni fog a vásárlóidnak.

Nagyon fontos azzal tisztában lenni, hogy a branding stratégiát hosszútávra tervezzed és legyen napra kész.

 

8. Légy releváns aktuális és konzisztens!

Cliché azt írni, hogy legyél releváns, de nem mehetünk el mellette szó nélkül. Muszáj releváns tartalommal feltöltened a tárházad, mert úgy vannak a legjobb esélyeid a megtalálhatóságra és új érdeklődők bevonzására. A relevancia kapcsán visszacsatolhatsz a márkaépítéshez is.  Készíts releváns tartalmat, mert jót fog tenni a SEO-nak, jót fog tenni a követő számodnak és úgy alapvetően a vállalkozásod TOP-on tartásához.

Légy releváns ÉS konzisztens.

 

9. Elemezz!

Ha igazán jó eredményeket szeretnél elérni, akkor bizony kénytelen leszel leülni és kielemezni a weboldalad és a fizetett hirdetéseid teljesítményét. Minél többet tudsz a látogatóidról, annál pontosabban tudod őket targetálni később és annál pontosabb tartalmakat tudsz nekik gyártani. Továbbá a weboldalad is finomhangolni tudod, hogy a lehető legjobb visszafordulási arányt érhessed el.

 

10. Légy up to date!

Triviális, de ahhoz, hogy a csúcson maradhass (előszőr el kell oda érni), muszáj haladnod a korral. Tudtad, hogy a családi vállalkozások döntő többsége, azért nem képes a fennmaradásra, mert már generációk óta ugyan azzal a modellel dolgoznak?

A szomszédomban van egy fodrászat, ami már vagy 30 éve ott van. Amióta az eszemet tudom oda járok hajat vágatni ezért volt rálátásom arra, hogyan csinálják az üzletet. Nagyon jól működött a bejáratott vevő kör, viszont jött márciusban a vírus és rengeteg ügyfelet vesztettek. Ők sem tudják pontosan miért, de csomóan eltűntek a földszínéről. Szerintetek mi lett volna a helyes hozzáállás? Hogyan tudtak volna új ügyfeleket bevonni?

Igen jól gondolod, stratégia váltásra lett volna szükség, ami az ő esetükben extrán fontos lett volna, mert weboldallal sem rendelkeztek tehát majd, hogy nem az online jelenlétük a nullával volt egyenlő.

Még sem változtattak. Mondanom sem kell, hogy nem lett több ügyfelük.

Ők nem tudtak haladni a korral és ha nem vagy rá képes akkor előbb-utóbb, ilyen vagy olyan indokból kifolyólag, de egészen biztos, hogy halálra van ítélve a vállalkozásod. Ha nem haladsz a korral akkor csak stagnálni fogsz jó esetben, de a fejlődés majdhogynem kizárt.

A piac egy rideg hely és senkinek nem kegyelmez.

 

Ha tetszett a cikk akkor nyomj rá egy megosztást vagy like-ot és iratkozz fel a hírlevelünkre, hogy még több érdekes és hasznos tartalmat kaphass.

Köszönjük, hogy végig olvastátok a „10 tartalommarketing tipp, hogy optimalizáld vállalkozásod marketing stratégiáját!” című bejegyzésünket!