fbpx
parallax background

Google Ads eltitkolt előnyei (Google Adwords 2021)

A nyilvánvaló okokon kívül, hogy pl. rengeteg olyan embernek jeleníti meg Google Adwords kampányainkat, akik azokra a kulcsszavakra keresnek rá, amikre beállítottad a reklámot, van még egy említésre méltó indok. Több is van, de most ebben a bejegyzésben erre az egyre fókuszálunk.

Tehát akkor miért kiemelkedően hasznosak a Google kampányok?

Ami nagyon fontos, hogy a data-t, amit egy hirdetés eredményeiből kapsz, felhasználhatod arra, hogy megállapítsad, hogy mennyit is ér neked, ha x kulcsszóra #1 #2 #3 helyen rankelsz Google-ön. Tehát, hogy az organikusan bejövő (azaz nem fizetett) forgalom esetén hány emberenként érsz el konverziókat és most konverzió alatt vásárlást értünk.

Menjünk végig a számításon, úgy talán tisztább lesz.

A Google hirdetési fiókban van egy konverzió tracking modul. A „website” részen láthatod majd a kattintásokat, eladásokat, megtekintéseket, feliratozásokat.

Irány a Search Terms Riport és ott láthatod az említett mérőszámokat, amikre nekünk szükségünk lesz majd.

Kezdjünk számolni. Tételezzük fel, hogy az átlagos költség per kattintás (Cost per click – CPC)  a reklámodon 2 dollár.

A fedezeti pontod (Q) pedig 40 dollár.

Azaz 20 kattintásonként van szükséged egy vásárlóra, hogy jól legyél.

Tételezzük fel továbbá, hogy egy konverzió sajnos nem 20, hanem 25 kattintásonként történt meg a reklámod folyamán.

Ekkor neked egy konvertáló ember 50 dollárba került.

Ez azt jelenti, hogy minden 1000 dollár elköltött reklám költség esetén ez 250 dollár veszteség.

Ebből tudjuk, hogy az általunk beállított „seo tippek” kifejezésre érkezett konverzió. Tehát a mi képzelet beli reklámunkban a legjobban szerepelő kulcsszó a „seo tippek” kulcsszó volt. Nézzük meg, hogy mi lenne, ha ezzel a kulcsszóval az első helyen rankelnénk az organikus találati listán.

Mennyi konverziót eredményezne az nekünk úgy, hogy abszolút nem költöttünk rá semmit?

Na de, akkor mi is történt itt?

A konverziós rátánál most elégedjünk meg azzal, hogy 1 konverzió eredményezett 25 klikket. (Azért így, mert nem tudjuk a teljes kampányra érkezett interakció számot és most nem is ez a lényeg). Mivel képzeletbeli kampányunkban a seo tippek kifejezés szerepelt a legjobban, nézzük meg mi lenne, ha az első helyen rankelnénk vele. Beütöttük egy kulcsszó elemző programba, ami azt az eredményt hozta, hogy az egyik leglátogatottabb külföldi cég havonta 3,500-as organikus forgalmat kap a „seo tippek” kulcsszóra.

A kérdés az, hogy ha Te lennél vele az első helyen, akkor neked ez mit jelentene.

Azt jelentené, hogy mivel a marketing kampányodban minden 25 klikk után jött erre egy konverzió, ezért, ha első helyen rankelnél, akkor az 140 leadet jelentene, Ami számodra 5,600 dollár értékű ingyenes organikus forgalmat jelentene.

Miért fontos ez?

Ezzel a metódussal meghatározhatod, hogy mennyire értékes számodra egy kulcsszó. Hiszen ahhoz, hogy első helyen szereplj vele, ahhoz bizony sok energiát kell befektetni. A kérdés az, hogy megéri-e? Ezt számoltuk most ki, hogy mennyit is ér valójában ez az egy kulcsszó, ha az első helyen vagy vele, tehát, hogy megéri e energiát belefektetni.

Ebből látszik, hogy Google hirdetésekből nagyon jól fel lehet mérni, hogy mi működik és mi nem. Mint láttuk képzeletbeli hirdetésünkben a „seo tippek” szerepelt a legjobban. Utána pedig láttuk, hogy milyen eredménnyel járna az, hogyha organikusan az első helyen lennénk vele. Természetesen felküzdeni magunkat az első helyre egy adott kulcsszóval az nem egyszerű.

Rengeteg haszna van, ha Google kampányokkal hirdetünk, hiszen csomó nagyon fontos információt kaphatunk az adwords hirdetésünk eredményeiből. Még akkor is, ha nem a várt eredményeket hozta elsőre, akkor is, mint láthattuk az eredmények nagyon értékes információval bírnak minden esetben. Felhasználhatók arra, hogy hatékonyabban SEO-zuk be weboldalunkat, miután megértettük, hogy melyik kulcsszó az, ami igazán jól szerepelt. A működő kulcsszavak köré lehet építeni a hosszútávú SEO stratégiát. Ezen felül pedig, ahogy azt együtt végig számoltuk megtudhatjuk, hogy mennyire lenne érdemes adott kulcsszót bejuttatni az első találatok közé, tehát hogy várhatóan milyen értéket képviselne számunkra. Megéri-e vagy sem.

Egy szó mint száz a Google Adwords nem csupán egy hirdetés eszköz, hanem annál jóval több. Annyi a titka, hogy érteni kell hozzá.

Egyik instagram postunkban (@mttmediakft) már volt erről szó, hogy miért olyan fontos, hogy hozzáértők csinálják az Adwords kampányod. Talán elsőre egyszerűnek tűnhet beállítani, de amikor nem hozza a kívánt eredményeket, akkor az pont amiatt szokott lenni, mert nem szakértők állították be. A Google ads, mivel jóval összetettebb, mint egy Facebook hirdetés nehezebb is kezelni. Arról nem is beszélve, hogy mennyi pénzt el lehet vele feleslegesen égetni, ha nem tudjuk jól kezelni. Folyamatosan monitorozni kell egy google adwords hirdetést és az eredmények alapján optimalizálni azt a legjobb teljesítmény érdekében. Ha ezt nem teszed, akkor nagyon nagy valószínűséggel sok-sok pénzt el fogsz rajta bukni. Tehát a minimum, amit javaslunk azoknak a bátor vállalkozóknak, akik inkább a saját kezükbe vennék a dolgokat, hogy alaposan tájékozódjanak a Google hirdetések mibenlétéről.

Ebben is tudunk segíteni ingyenes tanácsadásunk keretében. Írj nekünk a kapcsolat menüpontban és média munkatársaink felveszi veled a kapcsolatot. https://www.mtt.hu/kapcsolat/

Ha pedig szakszerű adwords hirdetést szeretnél vállalkozásodnak, ami garantáltan jól konvertál, akkor keress meg minket bátran, ugyan így a kapcsolat menüponton keresztül.

Köszönjük, hogy velünk tartottatok ebben a cikkben, reméljük, hogy sok hasznos újdonságot tudtunk mutatni.