fbpx
parallax background

Miért fontos, hogy maximalizáld online jelenléted?

A mai blog bejegyzésben arról lesz szó, hogy mit jelent az online jelenlét és hogy miért elengedhetetlen vállalkozásunk sikeréhez, hogy maximalizáljuk azt.

Tehát mi az az online jelenlét? Ez azt jelenti, hogy vállalkozásunk hány különböző platformon van jelen. Az online jelenlétünk optimalizálása több féle irányból közelíthető meg. Meg kell, találjuk azt a platformot, ahol a célközönségünk nagy része jelen van. Ha termékeink/szolgáltatásaink a fiatalabb generációkat célozza, akkor érdemes létrehozni egy Instagram fiókot, hiszen a 18-34 közötti korosztály 60%-át teszi ki ennek a platformnak a teljes magyar felhasználói gárdájából. Természetesen a Facebook hasonlóképp kikerülhetetlen, ha online jelenlétünket szeretnénk maximalizálni. Hasonló indokok miatt, hiszen ott az egyel idősebb generáció a 35-44 éves korosztály 20%-ot tesz ki, míg a 18-25 mindössze 16%-ot. (Statista.com)

Ezen felül jelenleg ezeken a közösségi média felületeken lehet a legegyszerűbben elhelyezni hihetetlenül pontosan targetált reklámokat.

Látjuk tehát, hogy a közönségünktől, céljainktól és az értékesítési stratégiánktól függően kell kidolgoznunk online jelenlétünk maximalizálását. Természetesen nem elég csak az egyiken vagy csak a másikon jelen lenni, hiszen a határok elmosódnak, de fontos tudnunk, hogy hova tudunk jobb konverziós eséllyel induló reklámokat elhelyezni, illetve, hogy hol vagyunk képesek a célközönségünket elérni.

Az online jelenlét maximalizálása ugyanakkor nem csak annyit jelent, hogy social medián jelen vagyunk, bár ez is elengedhetetlenül fontos.

Fontos, hogy rendelkezzünk olyan platformokkal, amik növelik a megtalálhatóságot. A megtalálhatóság szerves részét képezi a bizalomépítésnek vevő és eladó között.  Ezen felül a megtalálhatóság, tehát az, hogy hány helyen vagyunk jelen SEO szempontból is nagyon fontos, hiszen minden új platform létrejöttével megjelöljük a főplatformunkat, ami általában a weboldalunk. Ezzel pedig backlinkeket hozunk létre, amivel pedig már is fejlesztjük weboldalunk megtalálhatóságát. De ez még mindig kevés.

Gondoljunk bele egy kicsit, hiszen logikus. Az emberek különböző módokon keresnek, és ott kell jelen lenni, ahol keresnek.

De hol keresnek a legtöbbet? Mondjuk Google-on. Ezért fontos, hogy ne csak weboldalunk legyen, hanem az legyen megtalálható is. Tehát optimalizálni kell a jelenlétet, hogy valóban megtaláljanak. Ezért fontos nagy hangsúlyt fektetni az off-page és on-page keresőoptimalizálásra (SEO). Keresőszavakra, tartalomírásra, linképítésre, weboldal sebességre stb. Nem elég jelen lenni, ott és akkor kell lenni, ahol és amikor keresnek. Ezt pedig csak úgy tudjuk elérni, ha maximalizáljuk és optimalizáljuk a jelenlétünket.

Tovább lehet maximalizálni jelenlétünket, ha feltesszük magunkat a térképre. Szó szerint. Rengetegen úgy keresnek, hogy „gyógyszertár 3. kerület” és a legközelebbi találatokat dobja fel a térkép. Azaz fontos, hogy ott is megjelenjünk. Továbbá olyan oldalakon, amelyeknek az a profilja, hogy cég és szolgáltatáskereső, mint például az aranyoldalak, amely éves szinten 10millió látogatót vonz. Vessetek egy pillantást! www.aranyoldalak.hu

Az a lényeg, hogy képesek legyünk meghatározni, hogy hol fognak keresni minket, hol kell jelen lennünk. Mondanom sem kell, hogy, ha megjelenítjük vállalkozásunk profilját cégkeresőkön, akkor az ismét off-page SEO-nak számít, plusz még egy platform ahonnan forgalmat generálhatunk magunknak és még egy új találatként szerepelhetünk a Google-on.

Tehát összefoglalva, a jelenlét maximalizálás nagyon fontos és szintén fontos, hogy optimalizáljuk azt.

Egyszerűen fogalmazva: minél több helyen vagyunk jelen, annál jobbat teszünk a weboldal keresőmotor optimalizálásunknak és annál több helyen találhatnak ránk, amivel növeljük a weboldal forgalmunkat és a konverziós esélyeinket.