YEXT: Legyen ott, ahol mindenki keresi: vállalkozások a közösségi médiában?

Posztol a Facebookra, frissíti a cégadatokat  LinkedInen és még a Google Mapsben is megmutatja a céget? A hazánkban idén márciustól elérhető eszköz a közösségi oldalakon, mobil applikációkban, GPS navigációkban és szakmai keresőkben való aktív jelenlétet egyszerűsíti a vállalkozások számára. A megoldás pedig meglepően sok időt és energiát takarít meg a felhasználóknak.

Ha ön már olvassa ezt a cikket, azon kiváltságosok közé tartozik, akiket érdekel a digitális vállalkozásfejlesztés, ami bár egyértelmű versenyelőnyt biztosít, mégis kevesen élnek vele.
Az idén tavasszal készült, hazai kis-, és középvállalkozási  (kkv) szektor digitális fejlettségét vizsgáló kutatásból kiderült, hogy a hazai vállalati szféra fényévekkel van lemaradva, 26. helyen áll a 28-as európai listából a digitális felkészültséget illetően.

A kutatásban megkérdezett hazai kkv vezetők azt is elmondták, hogy a digitális fejlesztéseknél kiemelt szempont számukra a költséghatékonyság, a kényelem és az adatok biztos tárolhatósága is.

Ezeket az adatokat egészíti ki az a szintén idei kutatás, ami a hazai  vállalkozások digitalizációhoz való hozzáállását vizsgálta. Az eredmények alapján

tízből kilenc magyar közép- és nagyvállalat úgy véli, hogy versenyelőnyt biztosítanak számára a digitalizációhoz köthető fejlesztések, beruházások. 

Többek közt ezekre a problémákra nyújthat megoldást az a fejlesztés, ami vállalkozások közösségi jelenlétét kezeli egy platformról, ezzel jelentős időt és energiát megtakarítva a cégeknek.

“Napjainkban a világ össznépességének fele internet felhasználó, a közösségi oldalakon pedig a legutóbbi becslések szerint 2,5 milliárdan vannak jelen világszerte, ebből 40 millió vállalkozás.“- mondta el Szelle Ákos, a YEXT platform hazai termékfelelőse.

Egy online térben jelen levő felhasználó a statisztikák szerint több, mint öt közösségi média profillal rendelkezik általánosságban. Úgy gondoljuk, hogy ezek alapján ma már minden vállalkozásnak kötelező a közösségi portálokon való aktív részvétel. Sokan megelégednek egy Facebook vagy Google+ profillal, pedig ennél sokkal többre van szükség a sikeres online jelenléthez.” – foglalta össze a szakértő.

Legyünk jelen online, de hogyan?

Hazánkban a legelterjedtebb közösségi oldalak a Facebook, a Google+, a Foursquare, az Instagram és a LinkedIn. Ezekből a legnagyobb tábora a Facebooknak van, de számottevő a Tumblr oldal mikroblogja a Foursquare is, ahova helymeghatározással töltenek fel tartalmakat a felhasználók. A közösségi oldalak megjelenése nagyban megváltoztatta a marketinget, a saját termékek fényezése helyét átvette ugyanis az értékes, vonzó és érdekes kommunikáció, párbeszéd a cég és ügyfelei között. Egyre növekvő azoknak az ügyfeleknek a tábora, akik elvárják, hogy a cégek hitelesen jelen legyenek, illetve elérhetőek legyenek közösségi csatornákon is.

“Tapasztalataink szerint a kis és közepes vállalkozások esetén, sokan küzdenek forráshiánnyal, legyen az emberi, anyagi vagy tudásbeli. Ma csak nagyon kevés nagyobb vállalkozás teheti meg, hogy egy munkatárs csak a közösségi megjelenésekkel tudjon foglalkozni. Sajnos sok vállalkozó még nem ért a közösségi oldalak kialakításához és fenntartásához. A napokban tárgyaltam egy cégtulajdonossal, megnéztük együtt a Facebook oldalát, és kiderült, hogy mégcsak nem is vállalati Facebook oldala van, hanem egy privátot használ cégesként, holott egy céges profil sokkal profibb és hitelesebb vállalkozást sugall. ”–  fejtette ki Szelle Ákos, az MTT Média termékfelelőse, majd  hozzátette – “ A Magyarországon márciusban bevezetésre került YEXT platform segít a vállalkozások közösségi oldalakon, mobil applikációkban, GPS navigációkban és szakmai keresőkben való aktív részvételében.


Ez a fejlesztés az Egyesült Államokból indult 2011-ben és ma már Európa több országában is teret hódít, Magyarországon jelenleg több mint 2000 vállalkozás adatait szinkronizálja a YEXT.
Egy kis vállalkozás mit tud első lépésként tenni az online marketing világában? Össze tudja gyűjteni, illetve tud reagálni az ügyfelek véleményére, fel tudja hívni aktuális lehetőségekre, akciókra a célcsoportja figyelmét, jól célzott üzenetekkel új ügyfeleket tudnak vonzani a vállalkozásokhoz helyileg is az üzleteikbe. A YEXT rendszerbe való regisztrációval egy online felületről kezelhetjük az összes felületünket, a rendszer ugyanis az adatainkat, posztjainkat elhelyezi a megfelelő közösségi oldalakon és felületeken anélkül, hogy nekünk azt külön-külön kellene.