Az okostelefonoké a jövő?

A fenti kérdésre keresi a választ az a kutatás, melyet a Google idén is elvégzett felhasználói körében. A reprezentatív felmérést itthon a 16 év feletti lakosság körében végezték 2015 januárja és márciusa között. Az eredményekből kiderül, mekkora arányban használnak itthon okostelefont, milyen eszközökkel böngészünk inkább, illetve a hazai lakosság hány százaléka rendelkezik internet előfizetéssel.

Legalábbis erre mutat az internet felhasználók szokásairól szóló felmérés, melyet a Google végzett el idén is. Magyarországon a 16 év feletti lakosság reprezentatív felmérését végezték el 1000 fővel 2015 januárja és márciusa között telefonon és személyes beszélgetések során.

Az interjúk kiértékelése folyamán arra az eredményre jutottak, hogy az emberek fele ma Magyarországon okostelefont használ, a 35 év alatti korosztályban pedig ez az arány 80%. Összességében 2012 óta az okostelefon használók száma 2,2-szeresére nőtt. Okostelefonokat heti rendszerességgel változatos tevékenységekre használnak a megkérdezett felhasználók. A válaszadók leggyakrabban a keresést emelték ki 38%-ban, valamint ugyanilyen arányban említették a közösségi oldalak használatát is az okos készülékeken.

A felhasználók 35%-ban adták azt a választ, hogy az okostelefonont használnak levelezésre is. A 25 év alatti korosztály 52%-a ugyannyi időt tölt online az okostelfonján, mint számítógépen vagy tableten, 24%-uk pedig azt a választ adta, hogy az okostelefonját használja többet internetezésre.
A kutatásból kiderült, hogy a hazai felhasználók átlagosan két készülékkel csatlakozik az internethez. Nem meglepő ezek alapján, hogy 2013 óta 18%-kal nőtt az internethez kapcsolódó készülékek átlagos száma.
A felmérés foglalkozott az online videózási szokásokkal is. Az hazai internet felhasználók 73%-a heti rendszerességgel néz online videókat, míg ez az arány a 35 év alatti internethasználóknak pedig 87%-a. Sőt, az említett korcsoport többsége (a megkérdezett internetezők 64%-a) naponta néz online videókat. A 35 év alatti korcsoportról az is kiderült, hogy 71%-uk heti rendszerességgel néz videókat az okostelefonján.
A kutatás nem csak az okostelefon használatot mérték fel, hanem általánosságban véve az internetezési szokásokat is. 2012 óta 13%-kal nőtt az internethasználat Magyarországon. Az internetezők 73%-elsősorban magáncélokra használja az internetet, melyek között első helyen az információk felkutatása szerepel.