5 AdWords tipp a sikeres hirdetésekhez

By | MTT | No Comments

Ha az AdWordsben futó kampányaid nem teljesítenek úgy, ahogy elvárnád, érdemes felülvizsgálni pár alapvető szempontból. Ezeket a szempontokat szedtük össze öt pontban,

1. Ismerd meg a keresési lekérdezéseid

Szánj nagy figyelmet a keresési lekérdezéseid kielemzésére, illetve arra, hogy milyen fizetett kulcsszavakra találnak meg téged a látogatóid! Ezek közül keresd meg azokat a szolgáltatásaidra jellemző kizáró kulcsszavak. Kizáró kulcsszavak használatával csökkentheted irreleváns találatokat és így több vásárlót jöhet az oldaladra.
Keress új, kizáró kulcsszavakat: A kizáró kulcsszavakat nem használó hirdetőket folyton meglepi, hogy mennyi irreleváns kifejezés hátráltatja kampányaik sikerét.
Ne kövesd el a hibájukat azáltal, hogy nem használsz kizáró kulcsszavaknak; rengeteg pénzt takaríthatsz meg a nem megtérülő kattintásokon.

Keress új, lehetséges kulcsszavakat: Keress új, releváns kifejezéseket, amelyeket a kulcsszavak közé adva, specifikus hirdetési szöveggel ellátva őket, növelheted a kattintásokat és a profitot. Ehhez használhatod az AdWords kulcsszó választó eszközeit, a Webmasters fiókból származó a keresési lekérdezések jelentést, és a keresőhöz kapcsolódó Google Insights alkalmazást.

2. Fókuszálj a relevanciára – AdWords minőségi mutató

Mindig fókuszálj a lényegre, releváns kampányokkal a felhasználók kereséseire olyan precíz választ adj, amennyire csak lehet. Nagy összehangoltság szükséges kulcsszavak, hirdetési szövegek és céloldalak tartalmai között.
A kulcsszó, a hirdetés és a céloldal közti relevanciát az AdWords minőségi mutató értéke jelzi.
Itt fókuszálj mindig a magasabb pontszámok elérésére (a CTR növelésével, kulcsszavak, hirdetések és landing pagek optimalizálásával). Ez azért is rendkívül fontos, mert a magasabb minőségi mutatóval kevesebbet kell fizetni kattintásonként. A lekérdezésnél a hirdetések megjelenési rangsora az ajánlatok nagyságának és az minőségi mutatóknak a szorzata szerint áll fel, így jobb mutatóval alacsonyabb költségeket vagy jobb AdRank pozíciót érhetsz el.
Az átkattintási arányod javításával általában nő a minőségi mutatód is, mivel ez azt jelenti, hogy a hirdetésed a kereső igényeit kielégíti. Amennyiben az átkattintási arányod és a minőségi mutatód alacsony, mindenképpen járj utána, hogy a kulcsszavaid, hirdetésed szövege és céloldalad eléggé kapcsolódnak-e?

3. Legyen elegendő adatod az elemzésekhez

Kezdetben licitáljunk nagyobbat, hogy találati listában a második – harmadik helyen szerepeljen a hirdetésed. Ezzel rövid idő alatt elegendő adatot fog biztosítani, ami alapján megfelelően lehet optimalizálni. Miután összegyűltek az adatok, nézd végig az alábbiakat:
Kövesd nyomon a konverziókat, a konverzióra eső költséget és bevételt
A termékedtől függően úgy állítsd be a licited, hogy a konverzióra eső költség legfeljebb konverzió profitjával legyen egyenlő.
Rendszeresen optimalizáld a hirdetéseid és próbáld javítani a konverziós arányokat.

4. Kampányaidat oszd fel releváns hirdetési csoportokra

Készíts minél szűkebb, releváns hirdetési csoportokat, ahol a kulcsszavak egy-egy témához kapcsolódó szinonimák vagy egymáshoz kapcsolódó kifejezések. Minden kulcsszónak a csoporton belül szorosan össze kell függenie egymással és a hirdetés szövegével is.
A kampányodat minél több szegmensre történő felosztásával, több, az adott témához optimalizált céloldalt is beállíthatsz. Ezzel javítod a minőségi mutatód és könnyebben optimalizálhatod a hirdetési csoportok teljesítményét.

5. Jegyezd fel a változtatásaid

Megjegyzések segítségével a Google Analytics-ben nyomon követheted, mi vezetett kitöréshez mélypontokhoz a forgalomban. Hasonlóképpen, vezetheted a változásokat az AdWords-ben is.
Használd a hozzászólás funkciót az AdWords Editor-ban, hogy jegyzeteket készíts tevékenységedről. Jegyezd fel dátumot, aktuális és a változtatott adatokat. Ezzel rendszerezetten tarthatod a fiókod, és segít azonnal átlátni a döntéseid hatását.
Ahhoz, hogy rendszeresen sikeres kampányokat vezess le, tisztában kell lenned az eredményeidre pozitív hatást gyakorló tevékenységekkel!

Dr.Google: Orvosi szakvélemény a keresőből?

By | MTT | No Comments

Fejfájás, kaparó torok, émelygés okai – Google keresések milliói, vagyis a teljes keresések 1%-a a fentihez hasoló tünetekre történik világszerte. Ez a Google-nek is feltűnt, hiszen tegnapi bejelentése alapján fokozatosan elérhetővé válik, egyelőre angol nyelven a keresőben az az új funkció, ami a keresett tünetekhez kapcsolható tüneteggyütteseket mutat majd be, ezzel megkönnyítve a különböző tünetekre keresők dolgát.

A gyakorlatban az funkció az adott tünetre, például fejfájásra kereséskor a fejfájás lehetséges okai és kezelési módjai mellett azokat az eseteket is feldobja majd, amikor mindenképpen érdemes orvosi segítséget kérnünk.

Az újdonság közzétételét több éves kutatási folyamat előzte meg, amiben a Minnesota állambeli, rochesteri Mayo Clinic és a Harvard Orvosi Egyetemének munkatársai és kutatói vettek részt – mondta el Veronica Pinchin, a termékmenedzser, majd hozzátette – a cél az, hogy minél több nyelven, nemzetközileg is elérhetővé váljon az újítás a lehető legtöbb tünettegyüttessel.

Világszerte beteget és családtagjaik milliói fordulnak az internethez hasznos információkért és kezelési módokért, így nem meglepő, hogy a Google, mint keresőóriás válik az egyik legfőbb információforrássá hogyha betegségekről beszélünk.

Amikor valaki lebetegszik legtöbbször az első számú információforrása az észlelt tünetekkel kapcsolatban az internet. A Google piaci helyzetének köszönhetően ez gyakran egyet jelent a Google keresésekkel is. Azt is tudjuk sajnos, hogy ez nem mindig jelent jót a betegekre nézve – nyilatkozott Ateev Mehrotra, a Harvard docense – Bármivel is járul hozzá a Google ehhez a folyamathoz, az biztos, hogy hasznára válik majd a betegekségekben szenvedőknek. – foglalta össze a szakértő.

Az okostelefonoké a jövő?

By | MTT | No Comments

A fenti kérdésre keresi a választ az a kutatás, melyet a Google idén is elvégzett felhasználói körében. A reprezentatív felmérést itthon a 16 év feletti lakosság körében végezték 2015 januárja és márciusa között. Az eredményekből kiderül, mekkora arányban használnak itthon okostelefont, milyen eszközökkel böngészünk inkább, illetve a hazai lakosság hány százaléka rendelkezik internet előfizetéssel.

Legalábbis erre mutat az internet felhasználók szokásairól szóló felmérés, melyet a Google végzett el idén is. Magyarországon a 16 év feletti lakosság reprezentatív felmérését végezték el 1000 fővel 2015 januárja és márciusa között telefonon és személyes beszélgetések során.

Az interjúk kiértékelése folyamán arra az eredményre jutottak, hogy az emberek fele ma Magyarországon okostelefont használ, a 35 év alatti korosztályban pedig ez az arány 80%. Összességében 2012 óta az okostelefon használók száma 2,2-szeresére nőtt. Okostelefonokat heti rendszerességgel változatos tevékenységekre használnak a megkérdezett felhasználók. A válaszadók leggyakrabban a keresést emelték ki 38%-ban, valamint ugyanilyen arányban említették a közösségi oldalak használatát is az okos készülékeken.

A felhasználók 35%-ban adták azt a választ, hogy az okostelefonont használnak levelezésre is. A 25 év alatti korosztály 52%-a ugyannyi időt tölt online az okostelfonján, mint számítógépen vagy tableten, 24%-uk pedig azt a választ adta, hogy az okostelefonját használja többet internetezésre.
A kutatásból kiderült, hogy a hazai felhasználók átlagosan két készülékkel csatlakozik az internethez. Nem meglepő ezek alapján, hogy 2013 óta 18%-kal nőtt az internethez kapcsolódó készülékek átlagos száma.
A felmérés foglalkozott az online videózási szokásokkal is. Az hazai internet felhasználók 73%-a heti rendszerességgel néz online videókat, míg ez az arány a 35 év alatti internethasználóknak pedig 87%-a. Sőt, az említett korcsoport többsége (a megkérdezett internetezők 64%-a) naponta néz online videókat. A 35 év alatti korcsoportról az is kiderült, hogy 71%-uk heti rendszerességgel néz videókat az okostelefonján.
A kutatás nem csak az okostelefon használatot mérték fel, hanem általánosságban véve az internetezési szokásokat is. 2012 óta 13%-kal nőtt az internethasználat Magyarországon. Az internetezők 73%-elsősorban magáncélokra használja az internetet, melyek között első helyen az információk felkutatása szerepel.

YEXT: Legyen ott, ahol mindenki keresi: vállalkozások a közösségi médiában?

By | MTT | No Comments

Posztol a Facebookra, frissíti a cégadatokat  LinkedInen és még a Google Mapsben is megmutatja a céget? A hazánkban idén márciustól elérhető eszköz a közösségi oldalakon, mobil applikációkban, GPS navigációkban és szakmai keresőkben való aktív jelenlétet egyszerűsíti a vállalkozások számára. A megoldás pedig meglepően sok időt és energiát takarít meg a felhasználóknak.

Ha ön már olvassa ezt a cikket, azon kiváltságosok közé tartozik, akiket érdekel a digitális vállalkozásfejlesztés, ami bár egyértelmű versenyelőnyt biztosít, mégis kevesen élnek vele.
Az idén tavasszal készült, hazai kis-, és középvállalkozási  (kkv) szektor digitális fejlettségét vizsgáló kutatásból kiderült, hogy a hazai vállalati szféra fényévekkel van lemaradva, 26. helyen áll a 28-as európai listából a digitális felkészültséget illetően.

A kutatásban megkérdezett hazai kkv vezetők azt is elmondták, hogy a digitális fejlesztéseknél kiemelt szempont számukra a költséghatékonyság, a kényelem és az adatok biztos tárolhatósága is.

Ezeket az adatokat egészíti ki az a szintén idei kutatás, ami a hazai  vállalkozások digitalizációhoz való hozzáállását vizsgálta. Az eredmények alapján

tízből kilenc magyar közép- és nagyvállalat úgy véli, hogy versenyelőnyt biztosítanak számára a digitalizációhoz köthető fejlesztések, beruházások. 

Többek közt ezekre a problémákra nyújthat megoldást az a fejlesztés, ami vállalkozások közösségi jelenlétét kezeli egy platformról, ezzel jelentős időt és energiát megtakarítva a cégeknek.

“Napjainkban a világ össznépességének fele internet felhasználó, a közösségi oldalakon pedig a legutóbbi becslések szerint 2,5 milliárdan vannak jelen világszerte, ebből 40 millió vállalkozás.“- mondta el Szelle Ákos, a YEXT platform hazai termékfelelőse.

Egy online térben jelen levő felhasználó a statisztikák szerint több, mint öt közösségi média profillal rendelkezik általánosságban. Úgy gondoljuk, hogy ezek alapján ma már minden vállalkozásnak kötelező a közösségi portálokon való aktív részvétel. Sokan megelégednek egy Facebook vagy Google+ profillal, pedig ennél sokkal többre van szükség a sikeres online jelenléthez.” – foglalta össze a szakértő.

Legyünk jelen online, de hogyan?

Hazánkban a legelterjedtebb közösségi oldalak a Facebook, a Google+, a Foursquare, az Instagram és a LinkedIn. Ezekből a legnagyobb tábora a Facebooknak van, de számottevő a Tumblr oldal mikroblogja a Foursquare is, ahova helymeghatározással töltenek fel tartalmakat a felhasználók. A közösségi oldalak megjelenése nagyban megváltoztatta a marketinget, a saját termékek fényezése helyét átvette ugyanis az értékes, vonzó és érdekes kommunikáció, párbeszéd a cég és ügyfelei között. Egyre növekvő azoknak az ügyfeleknek a tábora, akik elvárják, hogy a cégek hitelesen jelen legyenek, illetve elérhetőek legyenek közösségi csatornákon is.

“Tapasztalataink szerint a kis és közepes vállalkozások esetén, sokan küzdenek forráshiánnyal, legyen az emberi, anyagi vagy tudásbeli. Ma csak nagyon kevés nagyobb vállalkozás teheti meg, hogy egy munkatárs csak a közösségi megjelenésekkel tudjon foglalkozni. Sajnos sok vállalkozó még nem ért a közösségi oldalak kialakításához és fenntartásához. A napokban tárgyaltam egy cégtulajdonossal, megnéztük együtt a Facebook oldalát, és kiderült, hogy mégcsak nem is vállalati Facebook oldala van, hanem egy privátot használ cégesként, holott egy céges profil sokkal profibb és hitelesebb vállalkozást sugall. ”–  fejtette ki Szelle Ákos, az MTT Média termékfelelőse, majd  hozzátette – “ A Magyarországon márciusban bevezetésre került YEXT platform segít a vállalkozások közösségi oldalakon, mobil applikációkban, GPS navigációkban és szakmai keresőkben való aktív részvételében.


Ez a fejlesztés az Egyesült Államokból indult 2011-ben és ma már Európa több országában is teret hódít, Magyarországon jelenleg több mint 2000 vállalkozás adatait szinkronizálja a YEXT.
Egy kis vállalkozás mit tud első lépésként tenni az online marketing világában? Össze tudja gyűjteni, illetve tud reagálni az ügyfelek véleményére, fel tudja hívni aktuális lehetőségekre, akciókra a célcsoportja figyelmét, jól célzott üzenetekkel új ügyfeleket tudnak vonzani a vállalkozásokhoz helyileg is az üzleteikbe. A YEXT rendszerbe való regisztrációval egy online felületről kezelhetjük az összes felületünket, a rendszer ugyanis az adatainkat, posztjainkat elhelyezi a megfelelő közösségi oldalakon és felületeken anélkül, hogy nekünk azt külön-külön kellene.